Οδηγός Σπουδών

Οδηγός Σπουδών

Διαδικασία εισδοχής εκπαιδευομένων

Η εκπαίδευση στην Ομαδική Ανάλυση και Θεραπεία Ζεύγους και Οικογένειας απευθύνεται σε επιστήμονες από τον χώρο των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών και της ψυχικής υγείας (ψυχιάτρους, παιδοψυχιάτρους, ειδικευόμενους, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς κλπ.). Κατά περίπτωση, μπορούν να γίνουν δεκτοί υποψήφιοι από παρεμφερείς κλάδους.

Για τη διαδικασία της εισδοχής στην εκπαίδευση, ο υποψήφιος καλείται να συμπληρώσει την αίτηση ενδιαφέροντος -την οποία μπορεί να παραλάβει από τη Γραμματεία της Εταιρείας- και να την καταθέσει με συνοδό βιογραφικό σημείωμα. Αφού αξιολογηθεί ο φάκελός του και εφόσον κριθεί κατάλληλος, ακολουθούν δύο προσωπικές συνεντεύξεις με διαφορετικά μέλη της Εκπαιδευτικής Επιτροπής (Ε.Ε.) της Εταιρείας. Ο υποψήφιος ενημερώνεται σχετικά με την τελική αποδεκτική ή απορριπτική απόφαση. Σε περίπτωση μη αποδοχής, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλλει εκ νέου αίτηση για τον επόμενο κύκλο σπουδών, μετά την πάροδο ενός έτους.

Το νέο μέλος που κρίνεται κατάλληλο ενημερώνεται στη συνέχεια αναλυτικά για την έναρξη του νέου κύκλου εκπαίδευσης, για τη διδακτέα ύλη, για την βιβλιογραφία και γενικότερα για το συνολικό περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Για επιπλέον πληροφορίες/διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με τον πρόεδρο της Εταιρείας και υπεύθυνο της Εκπαιδευτικής Επιτροπής κ. Παπαδόπουλο Παντελή στα τηλέφωνα 210-9819200 και 6944342170 ή με τη γραμματεία στο τηλέφωνο 210 77 58 888.



Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Εταιρείας επιτελείται από την Ε.Ε., σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το καταστατικό της Εταιρείας, διαρκεί πέντε χρόνια και περιλαμβάνει:

α) Πενταετή συμμετοχή του εκπαιδευόμενου σε αναλυτική ομάδα θεραπευτικού βιωματικού τύπου. Η θεραπεία πραγματοποιείται σε μικτή ομάδα (με εκπαιδευόμενους και άλλους θεραπευόμενους), με συχνότητα μια φορά την εβδομάδα και διάρκεια της κάθε συνεδρίας 90 λεπτά. Ο εκπαιδευόμενος επιλέγει τον θεραπευτή του από τον κατάλογο των Εκπαιδευτών Αναλυτών της Εταιρείας (διατίθεται στη Γραμματεία, όσο και στην ιστοσελίδα της Εταιρείας).

β) Πενταετή παρακολούθηση σεμιναρίων πάνω στη θεωρία της Ψυχανάλυσης και στη θεωρία και τεχνική της Ομαδικής Ανάλυσης, Οικογενειακής Θεραπείας και Θεραπείας Ζεύγους. Το θεωρητικό υπόβαθρο είναι ενιαίο και στηρίζεται, κατά κύριο λόγο, στην ψυχαναλυτική θεωρία των αντικειμενοτρόπων σχέσεων (object relations theory), όπως αυτή εφαρμόζεται στο άτομο, στην οικογένεια, στο ζευγάρι και στην ομάδα. Η θεραπευτική προσέγγιση στην Οικογενειακή Θεραπεία βασίζεται σε μια σύνθεση ανάμεσα στις ψυχαναλυτικές και συστημικές απόψεις. Τα τακτικά σεμινάρια-θεωρητικά μαθήματα του εκπαιδευτικού προγράμματος πραγματοποιούνται σε μικρές ομάδες εκπαιδευομένων και συντονίζονται από τους Διδάσκοντες της Εταιρείας (μέλη της Εταιρείας, στα οποία έχουν ανατεθεί εκπαιδευτικά καθήκοντα). Η συχνότητά τους είναι εβδομαδιαία, η διάρκειά τους 90 λεπτά και η συνολική διάρκειά τους για την ολοκλήρωση του προγράμματος πέντε έτη. Τη διάρθρωσή τους παρακολουθεί και εγκρίνει η Ε.Ε. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, δίνεται η δυνατότητα προαιρετικής παρακολούθησης σεμιναρίων -πέραν των τακτικών- που προγραμματίζονται σε κάθε έτος σπουδών και πραγματοποιούνται στα γραφεία της Εταιρείας, ημέρα Σάββατο. Η Ε.Ε. ενημερώνεται διαρκώς και αξιολογεί την πρόοδο των εκπαιδευομένων κατά τη διάρκεια του προγράμματος.


γ) Τριετή συμμετοχή σε ομαδική εποπτεία. Αφού ο εκπαιδευόμενος συμπληρώσει δύο τουλάχιστον χρόνια σπουδών, μπορεί να υποβάλλει αίτημα για έναρξη εποπτείας της κλινικής του εργασίας με κάποιον Εκπαιδευτή Επόπτη από τη λίστα των Εποπτών που παρέχεται από την Εταιρεία, ο οποίος, όμως, δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα και θεραπευτής του. Η εποπτική εργασία πραγματοποιείται σε ομάδες εκπαιδευομένων, σε εβδομαδιαία βάση, διάρκειας 90 λεπτών έκαστη, επί τουλάχιστον τρία έτη. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, κάθε εκπαιδευόμενος οφείλει να παρουσιάζει συστηματικά την κλινική του εργασία με τουλάχιστον μια αναλυτική ομάδα ή οικογένεια ή ζευγάρι και να εποπτεύεται για αυτήν. Η Ε.Ε. ενημερώνεται τακτικά από τον Επόπτη σχετικά με την πρόοδο του εκπαιδευόμενου.

δ) Εκπόνηση δύο κύριων εργασιών κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης. Η πρώτη παρουσιάζεται στο δεύτερο έτος σπουδών και έχει κυρίως θεωρητικό χαρακτήρα. Η δεύτερη παρουσιάζεται στο τελευταίο έτος σπουδών, είναι κλινικοθεωρητική και αφορά στην κλινική εργασία των εκπαιδευομένων, η οποία έχει παρακολουθηθεί συστηματικά και για επαρκές χρονικό διάστημα στην ομάδα εποπτείας. Στη διάρκεια της εκπαίδευσης, παρουσιάζονται επίσης και άλλες μικρότερου εύρους εργασίες.

ε) Κλινική Εμπειρία. Σε περίπτωση που ο υποψήφιος δεν έχει κλινική εμπειρία, καλείται να την αποκτήσει για τουλάχιστον έξι μήνες, σε αναγνωρισμένα ψυχιατρικά ή παρεμφερή κέντρα, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε.


Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελεί μια προσπάθεια απαρτίωσης και σύνθεσης του κύκλου ζωής, όπως βιώνεται από το άτομο μέσα στην αρχική του ομάδα -την οικογένεια- καθώς και τις επόμενες κοινωνικές, εργασιακές και άλλες ομάδες, στις οποίες μετέχει, όπως π.χ. η καινούρια οικογένεια που δημιουργεί.

Στο τέλος της εκπαίδευσης δίνεται αναγνωρισμένος τίτλος σπουδών με τη μορφή Πιστοποιητικού Εκπαίδευσης. Όταν τελειώσει ευδόκιμα την εκπαίδευσή του, ο εκπαιδευόμενος μπορεί να κάνει αίτηση για να γίνει τακτικό μέλος της εταιρείας. Η εγγραφή του ως τακτικό μέλος δεν είναι αυτόματη αλλά εξαρτάται από την γενική εκπαιδευτική πορεία του. Την τελική απόφαση έχει η Εκπαιδευτική Επιτροπή σε συνεργασία με το Δ.Σ.

Search